ထာ၀ရ အလွဴ ထာ၀ရကုသိုလ္ |
ထာ၀ရ အလွဴ ထာ၀ရကုသိုလ္
ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း ကုေဋကုဋာမကသည္႕ အခ်ိန္ေလာက္ကၿဖစ္သည္။ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္သည္ ထီးေဟာင္းေလး တစ္ေခ်ာင္းကို ေဆာင္း၍ ေတာလမ္းခရီးတစ္ခုကို သြားေနခဲ႕ေလသည္။ လမ္းခရီးတစ္ေနရာတြင္ ေတာင္ကုန္းကေလးတစ္ခုရွိသည္။ ထိုေတာင္ကုန္းေလး ေပၚတြင္ ေစတီ အၿပဳိ အပ်က္ကေလးတစ္ခု လည္း ရွိ၏။ ခရီးသြားလူငယ္သည္ ေစတီ ပ်က္ငယ္ေလးကို ေတြ႕သည္ႏွင္႕ တစ္စံုတစ္ရာကို သတိရသြားခဲ႕ေလသည္။ ထိုေစတီပ်က္ေလးသည္ တစ္ခ်ိန္က ပေစၥက ဗုဒၶါတစ္ပါး၏ ဓါတ္ေတာ္တို႕ကို ဌာပနာ၍ ေစတီတည္ထားခဲ႕တာကို ၿပန္လည္ သတိရလိုက္ ၿခင္းၿဖစ္၏။ထိုသို႕ သတိရ အသိ၀င္သြားသည္႕ ခဏမွာပင္ လူငယ္၏ စိတ္ႏွလံုးသည္ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ၿမတ္အေပၚ ၾကည္ညိဳသဒၶါတို႕ ႏိုးၾကားလာေလသည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ ေဆာင္းလာသည္႕ ထီးကေလးကိုခ်၊ ဖိနပ္ကေလးကို ခၽြတ္ကာ ေစတီပ်က္ ေလးကို တရိုတေသ ဦးတိုက္ကန္ေတာ႕ မိရွာ၏။ ထို႕ေနာက္ ေတာင္ကုန္းေလးအနီးရွိ ေရအိုင္ နံေဘးမွ ရြ႕ံေၿမ တို႕ကို တႏိုင္ တပိုင္ နည္းနည္းခ်င္းစီ သယ္ယူကာ ေစတီပ်က္ကေလးကို ၿပဳၿပင္ မြမ္းမံေနခဲ႕ေလ၏။ ေတာင္ကုန္းအနီးရွိ ေခ်ာင္းစပ္ေသာင္ၿပင္မွ သဲၿဖဴၿဖဴတို႕ကို သယ္ယူကာ ေစတီရင္ၿပင္ တြင္ ခင္းက်င္းထားလိုက္ေလသည္။ ၿပီးလွ်င္ ေတာင္ကုန္းအတက္လမ္းကေလးကို လည္း ေလွကားထစ္ေလးမ်ား အၿဖစ္တူးဆြ ၿပဳၿပင္ၿပန္ေလသည္။ အလံုးစံုၿပီးေသာအခါ ေဆာင္းလာသည္႕ ထီးေဟာင္းကေလးကို ေစတီေတာ္ေလးအတြက္ တင္လွဴကာ ပူေဇာ္လိုက္ၿပန္သည္။ ၿပီးမွ ေတာပန္းေလးမ်ားကို ခုူးကာ ေစတီေတာ္၏ ေၿခေတာ္ရင္းမွာ ကပ္လွဴပူေဇာ္လ်က္ ေစတီေတာ္ေလးကို ဦးတိုက္ကန္ေတာ႕ေလ၏။ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ၿမတ္၏ ဓါတ္ေတာ္ ေစတီကေလး သည္ ထိုလူငယ္၏ လုပ္အားဒါန ၿဖင္႕ ထိုက္သင္႕သေလာက္ သပၸါယ္တင္႕တယ္ သြားခဲ႕ေလေတာ႕သည္။
လူလင္သည္ သူ႕ႏွလံုးအိမ္မွ သဒၵါတရားထက္သန္စြာၿဖင္႕ တတ္စြမ္းသမွ် ၿဖည္႕က်င္႕လိုက္ရသည္႕ လုပ္အားဒါန အလွဴ ကုသိုလ္အတြက္ အားရၾကည္ႏူးေနေလသည္။ လြန္စြာေက်နပ္ေနခဲ႕ေလသည္။ သူသည္ ေဂါတမ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ငယ္ႏုစဥ္ဘ၀တစ္ခုမွ ဘုရားအေလာင္းလ်ား တစ္ေယာက္ပင္ၿဖစ္၏။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီ ၿဖည္႕ဆည္းၿပီးေနာက္ ဤဘဒၵကမၻာ ၌သံုးလူ႕ထြတ္တင္ ေဂါတမ ဘုရားရွင္ အၿဖစ္ပြင္႕ထြန္းေပၚ ေပါက္ေတာ္မူခဲ႕ၿခင္းၿဖစ္ေလသည္။
ေဂါတမ ဘုရားရွင္သည္ တစ္ခါက ရာဇၿဂိဳလ္ၿပည္မွ ေ၀သာလီၿပည္သို႕ ဆယ္မိုင္ခန္႕ေ၀းေသာ ခရီးကို ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ႕ေလသည္။ ဘုရားရွင္ၾကြခ်ီေတာ္မူရာ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ဘုရားမင္းၿမတ္ ႏွင္႕တကြ မွဴးၾကီးမတ္ရာ၊ သူေဌးသူၾကြယ္၊ ၿပည္သူလူထုတို႕သည္ ေရႊထီး၊ ေငြထီး၊ ပတၱၿမားထီး မ်ားၿဖင္႕ အထပ္ထပ္ဆင္႕ကာ ပူေဇာ္ခဲ႕ၾကေလသည္။ ထီးအေပၚထီးမ်ားဆင္႕ကာ ပူေဇာ္ၾကၿခင္းၿဖစ္သည္။ ထိုသို႕ ၾကီးက်ယ္ခန္းနားစြာ ပူေဇာ္ၿခင္းကို အၾကိမ္ၾကိမ္ ခံေတာ္မူခဲ႕ရေလသည္။
ထို႕ေနာက္ ခုနစ္၀ါေၿမာက္ ၀ါဆိုမည္႕ ၀ါတြင္းကာလတြင္ ဘုရားရွင္သည္ တာ၀တိံသာ နတ္ၿပည္သို႕တက္ကာ ၀ါကပ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ နတ္ဘ၀ေရာက္ေနသည္႕ (သိဒၶမင္းသားဘ၀ မယ္ေတာ္) နတ္သားကို ေက်းဇူးဆပ္သည္႕ ေနၿဖင္႕ အဘိဓမၼာ တရားတို႕ကို ေဟာေတာ္မူေနခဲ႕ေလသည္။ ၀ါတြင္းသံုးလ ေၿမာက္၍ ၀ါကၽြတ္ကာလတြင္ လူ႕ၿပည္သို႕ ၿပန္လည္ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ႕ေလသည္။ ထိုေန႕သည္ သီတင္းကၽြတ္လၿပည္႕ေန႕ ညၿဖစ္သည္။ ထိုသုိ႕ နတ္ၿပည္မွ လူ႕ၿပည္သို႕ ၿပန္လည္ ဆင္းသက္ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲကစဥ္က မေရမတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားၿပာလွသည္႕ လူေပါင္းမ်ားစြာတို႕သည္ သကၤပၸနဂိုၿပည္မွ ေစာင္႕ကာ ဘုရားကို ၾကိဳဆိုဖူးေၿမာ္ေနခဲ႕ၾက၏။ မ်ားၿပားလွေသာ နတ္ၿဗဟာၼတို႕သည္ ဘုရားရွင္ကို လိုက္ပါပို႕ေဆာင္ခဲကၾကေလသည္။ ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱၿမားေစာင္းတန္း တည္းဟူေသာ ေစာင္းတန္းသံုးသြယ္ကို ဖန္ဆင္းကာ ဘုရားရွင္အားပူေဇာ္ခဲ႕ၾကေလသည္။ ေရႊေစာင္းတန္းႏွင္႕ ေငြေစာင္းတန္း ၿခံရံလ်က္ ပတၱၿမားေစာင္းတန္းမွ လူ႕ၿပည္သို႕ၿပန္လည္ ဆင္းသက္ေတာ္ မူလာသည္႕ ဘုရားရွင္ကို မေရမတြက္ႏို္ငသည္႕ နတ္ၿဗဟၼာတို႕သည္ အထူးထူးေသာ ပူေဇာ္သကၠာရမ်ိဳးစံု တို႕ၿဖင္႕ ပူေဇာ္ခဲ႕ၾကေလသည္။ ေကာင္းကင္မွ ပန္းပြင္႕မ်ား ၾကဲၿဖန္႕ပူေဇာ္ၾကသည္မွာ ပန္းမိုးမ်ား ရြာခ်သကဲ႕သို႕ ၿဖစ္၏။ ေၿမၿပင္တြင္ ဒူးဆစ္ၿမဳပ္ေလာက္ေအာင္ ပန္းေမြ႕ရာတို႕ ၿပည္႕လွ်ံသြားခဲ႕ေလသည္။ ေကာင္းကင္တြင္ နတ္ၿဗဟၼာမ်ား၊ ေၿမၿပင္တြင္လူပရိသတ္မ်ား ၿခိမ္႕ၿခိမ္႕သဲသဲ ပူေဇာ္ခဲ႕ၾကေလ၏။ ထိုသို႕ ၿမတ္စြာဘုရား နတ္ၿပည္မွ ၾကြလာခ်ိန္တြင္ နတ္ၿဗဟၼာမ်ားလူအမ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ပူေဇာ္ခဲ႕သည္႕ ၿမင္ကြင္းသည္ အလြန္တရာ ထူးၿခားအံ႕မခန္း ၿဖစ္ၿပီး ၾကည္ႏူးစရာ၊ ၾကည္ညိဳစရာ၊ အားက်စရာ ေကာင္းလြန္းလွ၏။ ဖူးၿမင္ေနၾကရသည္႕ သံုးယူဇနာ အက်ယ္အ၀န္းမွ လူတို႕ သည္ ဘုရားရွင္၏ အၿဖစ္ကို အားက်ၾကည္ညိဳလြန္းသည္႕ သဒၶါတရားၿဖင္႕ အားလံုး ဘုရားဆုကို ပန္မိၾကသည္ အထိၿဖစ္၏။ ထိုသို႕ စၾကာ၀လာ တိုက္တစ္ေသာင္းထြန္းလင္း ရိုက္ခတ္သြားေစေအာင္ ၾကီးက်ယ္ခန္းနား စြာ အပူေဇာ္ ခံေတာ္မူခဲ႕ရၿခင္းသည္ ဘုရားအေလာင္း ႏုစဥ္အခါက ၿပဳၿပင္ ပူေဇာ္ခဲ႕ဖူးသည္႕ ကုသိုလ္ေလးသည္လည္း ၾကီးစြြာေသာ အေၾကာင္းတရား တစ္ခု ၿဖစ္ခဲ႕ေၾကာင္းႏွင္႕ ထိုကုသိုလ္၏ ေထာက္အပံ႕သည္လည္း ၾကီးမားစြာ ပါ၀င္ေနခဲ႕ေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္က ၿပန္လည္ မိန္႕ဟေတာ္မူခဲ႕ေလသည္။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္တို႕သည္ ကုသိုလ္ေကာငး္မွဳမ်ိဳးစံုတို႕ကို အလ်ဥ္းသင္႕သလို အခ်ိန္အခါ မေရြး စဥ္ဆက္မၿပတ္ ပါရမီေၿမာက္ၿဖည္႕က်င္႕ ေတာ္မူၾကသည္ဟုလည္း ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္ တို႕၌ ပါရွိေလသည္။ ကုသိုလ္ေကာငး္မွဳမွာ အမ်ိဳးမ်ားစြာရွိပါသည္။ ၄င္းတို႕အနက္ ထာ၀ရကုသိုလ္တို႕ကိုမူ အလ်ဥ္းသင္႕တိုင္း အထူးဦးစားေပးေရြးခ်ယ္၍ ၿဖည္႕က်င္႕သင္႕၏။ ထာ၀ရကုသိုလ္ အမွဳတို႕တြင္ အဓိကအားၿဖင္႕ (၇)မ်ိဳး ခြဲၿခားထားေလ၏။
၁။ ဥယ်ဥ္ပန္းမန္ၿပဳလုပ္၍ လွဴၿခင္း
၂။သစ္ပင္၊ ၀ါးပင္ၾကီးမ်ားကို အရိပ္အၿဖစ္ စိုက္လွဴၿခင္း၊
၃။ လမ္းေဖာက္၊ လမ္းၿပင္၍ လွဴၿခင္း၊
၄။ တံတားေဆာက္လုပ္ကာလွဴၿခင္း။
၅။ေရအိုးစင္ စသည္႕ေ၇ကုသိုလ္ၿပဳၿခင္း။
၆။ေရတြင္းေရကန္ တူးေဖာ္လွဴဒါန္းၿခင္း
၇။ေက်ာင္း၊ ဇရပ္၊ေစတီ၊ ပုထိုးေတာ္ တို႕ေဆာက္လုပ္တညထားကာ လွဴဒါန္းၿခင္းဟူ၍ မွတ္သားခဲ႕ရဖူးပါသည္။
ေဂါတမဘုရားရွင္ ငယ္စဥ္ ႏုစဥ္တစ္ဘ၀က ပေစၥကဗုဒၶါ၏ ( အရုိးအိုး) ဓါတ္ေတာ္ ေစတီပ်က္ကေလးကို ၿပဳၿပင္ ပူေဇာ္ခဲ႕သည္႕ ကုသိုလ္သည္ ထာ၀ရကုသိုလ္ စာရင္း၀င္ၿဖစ္သည္။ ထာ၀ရကုသိုလ္သည္ ထိုကုသိုလ္အလုပ္၊ ကုသိုလ္ပစၥည္းတည္တံ႕ ေနသေလာက္ ကုသိုလ္ ကံစြမ္းအားတို႕ အထပ္ထပ္ရရွိေနသည္ဟုလည္း (ေယ်ဘုယ်မွ်) နားလည္မွတ္သားဖူးပါသည္။
ယခု ကၽြန္ေတာ္တင္ၿပလိုသည္မွာ ဒါန၊ ကုသိုလ္တို႕ကို (လုပ္အားဒါနပင္ၿဖစ္ေစ) ေစတနာ၊ သဒၶါတရား၊ အသိဥာဏ္ပညာတို႕ စံုညီစြာၿဖင္႕ ၿဖည္႕က်င္႕ေပးခဲ႕ပါလွ်င္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာေရာ၊ သံသရာမွာပါ အၾကိမ္ၾကိမ္မွ် ၾကီးက်ယ္စြာ ေကာင္းက်ိဳးေပးတတ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ကို သိေစလိုၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
ထိုက္သင္႕သည္႕ ကို္ယ္က်င္႕သီလကို အေၿခခံ၍ ၿပဳေသာဒါန၊ ကုသိုလ္တို႕သည္ အက်ိဳးေပး ၾကီးက်ယ္တတ္ေၾကာင္း ဗုဒၶဓမၼစာေပတို႕တြင္ အတိအက် ၿပဆိုထားပါသည္။ ဆရာေတာ္၊ သမားေတာ္ တို႕ကလည္း တိက်စြာ ၿပန္လည္ေဟာဆိုထားၾကၿပန္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ပုထုဇဥ္မွ်သာ ၿဖစ္သည္႕ သာမာန္တို႕ဘ၀တြင္ ယၾတာအၿဖစ္ ( မေကာင္းက်ိဳးပေပ်ာက္၍ ေကာင္းက်ိဳး ေရာက္ေစရန္ ရည္စူး၍) ၿပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္တို႕ကိုပင္ ေစတနာ၊ သဒၶါထက္သန္စြာႏွင္႕ (ဥာဏ္ၿဖင္႕ယွဥ္ၿပီး) ေကာငး္မြန္ရိုေသစြာၿပဳသင္႕လွပါသည္။ ယၾတာဟုသာမာန္မွ် မၿပဳသင္႕။ တရိုတေသ တေလးတစား ၿဖင္႕ ေကာင္းမြန္ရိုေသစြာ ၿပဳက ကုသိုလ္ကံေၿမာက္ကာ ေကာငး္က်ိဳးခံစားရေပမည္။
တံတားေဆာက္ၿခင္း၊ တံတားၿပဳၿပင္ၿခင္း၊ လမ္းၿပင္ၿခင္း၊ လမ္းခင္းၿခင္း၊ လမ္းမွာ တံၿမက္လွဲၿခင္း၊ ဘုရားရင္ၿပင္ တံၿမက္လွဲၿခင္း၊ ေကာ်င္းဆာက္ ဘုရားတည္ေသာ ေနရာတို႕တြင္ တတ္ႏို္င္သမွ် လွဴၿခင္း၊ လုပ္အားဒါန လွဴၿခင္း၊ ေရလွဴၿခင္း၊ ဆြမ္းကပ္လွဴၿခင္း၊ သကၤန္း၊ ထီး၊ ဖိနပ္လွဴၿခင္းတို႕မွ အစ သ္စပင္စိုက္ၿခင္း၊ သ္စ္ပင္ ၿပဳၿပင္ၿခင္း၊ ေညာင္ေထာက္ၿခင္း၊ ငွက္လႊတ္ၿခင္း၊ ငါးလႊတ္ၿခင္း၊ ဒုကၡိတမ်ားကို တတ္ႏို္င္သမွ် စြန္႕ၾကဲလွဴဒါန္းၿခင္း စသည္႕ အလွဴဒါန ကုသိုလ္တို႕ကို အလ်ဥ္းသင္႕သလို ၿပဳလုပ္ေပးၿခင္းၿဖင္႕ မိမိ၏ ကုသိုလ္ကံတို႕ကို ၿမွင္႕တင္ေပးနသင္႕၏။ ထိုသုိ႕ေသာအလွဴ ဒါနကိုသိုလ္ စြမ္းအားတို႕ေၾကာင္႕ ဒုကၡရန္ေဘးတို႕မွ လြတ္ေၿမာက္ၾကသူ၊ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေၿမာက္ ၾကသူမ်ားစြာရွီေနခဲ႕ေၾကာင္းကိုလည္း လက္ေတြ႕သာဓကၿဖစ္စဥ္မ်ား ၊ စာေပက်မ္းဂန္မွ မွတ္တမ္းမ်ား မ်ားစြာရွိ ေနခဲ႕ပါသည္။
ကံဇာတာညံ႕ၿခင္းကို ကုသိုလ္ေကာငး္မွဳ အလုပ္မ်ားစြာၿဖင္႕သာ ၿပဳၿပင္ႏိုင္၏။ ထုိကုသိုလ္တို႕သည္ ထာ၀ရ ကိုသုိလ္ၿဖစ္က ပိုၿပီးစြမ္းအားၾကီးမားတတ္ၾက၏။ ေက်ာင္းဇရပ္၊ ေဆးရံု၊ ဓမၼာရံု၊ လူအိုရံု၊ တရားရိပ္သာ စသည္႕ ေနရာတို႕တြင္ ဆြမ္းအတြက္၊ ေရအတြက္၊ အစာအာဟာရအတြက္ ေငြပေဒသာ အၿဖစ္ထည္႕၀င္ စိုက္လွဴၿခင္းသည္လည္း ထာ၀ရ ကုသိိုလ္ပင္ ၿဖစ္သည္။
ထို႕ၿပင္ ေန႕စဥ္ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ၿခင္း၊ ေရေတာ္ကပ္ၿခင္း၊ ပန္းေတာ္ကပ္ၿခင္း၊ ဆြမ္းေလာင္းလွဴၿခင္း၊ ပန္းေတာ္ကပ္ၿခင္း၊ ပရိတ္ေတာ္ ပဌာန္းေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္တို႕ ပြားထံုၿခင္း တုိ႕ကို အာစိဏၰကံ ေၿမာက္ေအာင္ ေန႕စဥ္ ၿဖည္႕က်င္႕ေပးၿခင္းၿဖင္႕လညး္ မိမိတို႕၏ ကံဇာတာ (ကုသိုလ္ကံ) တို႕ကို ၿမွင္႕တင္ ေပးႏိုင္၏။
ယၾတာအၿဖစ္ေဆာက္ရြက္တာပင္ ၿဖစ္ေစ အလွဴဒါန၊ ကုသိုလ္ေရးအလုပ္တစ္ခု အၿဖစ္ က်က်နနၿပဳသင္႕သည္ တရိုတေသၿပဳသင္႕သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ခံယူထား၏။
ၾကီးက်ယ္ေသာ ေစတနာ၊ ၾကီးက်ယ္ေသာ သဒၶါတရားတို႕ကို အေၿခခံကာ အသိဥာဏ္ ပညာၿဖင္႕ က်နေသခ်ာစြာ၊ ရိုေသစြာၿဖည္႕ဆည္းေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳတို႕သည္ ( အလွဴဒါန ပစၥည္း၊ ကုသိုလ္အလုပ္ေသးငယ္သည္ပင္ၿဖစ္ေစ) ပစၥကၡ ဘ၀မွာေရာ၊ သံသရာမွာပါ ၾကီးက်ယ္စြာ ေကာင္းက်ိဳးေပးတတ္ေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားမိသမွ်၊ လက္ခံယံုၾကည္ထားသမွ်ကို ပရိတ္သံထံ ေစတနာ ေရွ႕ထား၍ ေရးသားတင္ၿပလို္က္ရပါသည္။
(ေနလ ဂ်ာနယ္ အမွတ္ ၃၃၈ မွ စာေရးသူ သက္ႏွင္းေဆြ (ပုပၸါး) ၏ ထာ၀ရအလွဴ ထာ၀ရကုသိုလ္ ေဆာင္းပါးကို ေဖာ္ၿပၿခင္းၿဖစ္သည္)
ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း ကုေဋကုဋာမကသည္႕ အခ်ိန္ေလာက္ကၿဖစ္သည္။ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္သည္ ထီးေဟာင္းေလး တစ္ေခ်ာင္းကို ေဆာင္း၍ ေတာလမ္းခရီးတစ္ခုကို သြားေနခဲ႕ေလသည္။ လမ္းခရီးတစ္ေနရာတြင္ ေတာင္ကုန္းကေလးတစ္ခုရွိသည္။ ထိုေတာင္ကုန္းေလး ေပၚတြင္ ေစတီ အၿပဳိ အပ်က္ကေလးတစ္ခု လည္း ရွိ၏။ ခရီးသြားလူငယ္သည္ ေစတီ ပ်က္ငယ္ေလးကို ေတြ႕သည္ႏွင္႕ တစ္စံုတစ္ရာကို သတိရသြားခဲ႕ေလသည္။ ထိုေစတီပ်က္ေလးသည္ တစ္ခ်ိန္က ပေစၥက ဗုဒၶါတစ္ပါး၏ ဓါတ္ေတာ္တို႕ကို ဌာပနာ၍ ေစတီတည္ထားခဲ႕တာကို ၿပန္လည္ သတိရလိုက္ ၿခင္းၿဖစ္၏။ထိုသို႕ သတိရ အသိ၀င္သြားသည္႕ ခဏမွာပင္ လူငယ္၏ စိတ္ႏွလံုးသည္ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ၿမတ္အေပၚ ၾကည္ညိဳသဒၶါတို႕ ႏိုးၾကားလာေလသည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ ေဆာင္းလာသည္႕ ထီးကေလးကိုခ်၊ ဖိနပ္ကေလးကို ခၽြတ္ကာ ေစတီပ်က္ ေလးကို တရိုတေသ ဦးတိုက္ကန္ေတာ႕ မိရွာ၏။ ထို႕ေနာက္ ေတာင္ကုန္းေလးအနီးရွိ ေရအိုင္ နံေဘးမွ ရြ႕ံေၿမ တို႕ကို တႏိုင္ တပိုင္ နည္းနည္းခ်င္းစီ သယ္ယူကာ ေစတီပ်က္ကေလးကို ၿပဳၿပင္ မြမ္းမံေနခဲ႕ေလ၏။ ေတာင္ကုန္းအနီးရွိ ေခ်ာင္းစပ္ေသာင္ၿပင္မွ သဲၿဖဴၿဖဴတို႕ကို သယ္ယူကာ ေစတီရင္ၿပင္ တြင္ ခင္းက်င္းထားလိုက္ေလသည္။ ၿပီးလွ်င္ ေတာင္ကုန္းအတက္လမ္းကေလးကို လည္း ေလွကားထစ္ေလးမ်ား အၿဖစ္တူးဆြ ၿပဳၿပင္ၿပန္ေလသည္။ အလံုးစံုၿပီးေသာအခါ ေဆာင္းလာသည္႕ ထီးေဟာင္းကေလးကို ေစတီေတာ္ေလးအတြက္ တင္လွဴကာ ပူေဇာ္လိုက္ၿပန္သည္။ ၿပီးမွ ေတာပန္းေလးမ်ားကို ခုူးကာ ေစတီေတာ္၏ ေၿခေတာ္ရင္းမွာ ကပ္လွဴပူေဇာ္လ်က္ ေစတီေတာ္ေလးကို ဦးတိုက္ကန္ေတာ႕ေလ၏။ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ၿမတ္၏ ဓါတ္ေတာ္ ေစတီကေလး သည္ ထိုလူငယ္၏ လုပ္အားဒါန ၿဖင္႕ ထိုက္သင္႕သေလာက္ သပၸါယ္တင္႕တယ္ သြားခဲ႕ေလေတာ႕သည္။
လူလင္သည္ သူ႕ႏွလံုးအိမ္မွ သဒၵါတရားထက္သန္စြာၿဖင္႕ တတ္စြမ္းသမွ် ၿဖည္႕က်င္႕လိုက္ရသည္႕ လုပ္အားဒါန အလွဴ ကုသိုလ္အတြက္ အားရၾကည္ႏူးေနေလသည္။ လြန္စြာေက်နပ္ေနခဲ႕ေလသည္။ သူသည္ ေဂါတမ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ငယ္ႏုစဥ္ဘ၀တစ္ခုမွ ဘုရားအေလာင္းလ်ား တစ္ေယာက္ပင္ၿဖစ္၏။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီ ၿဖည္႕ဆည္းၿပီးေနာက္ ဤဘဒၵကမၻာ ၌သံုးလူ႕ထြတ္တင္ ေဂါတမ ဘုရားရွင္ အၿဖစ္ပြင္႕ထြန္းေပၚ ေပါက္ေတာ္မူခဲ႕ၿခင္းၿဖစ္ေလသည္။
ေဂါတမ ဘုရားရွင္သည္ တစ္ခါက ရာဇၿဂိဳလ္ၿပည္မွ ေ၀သာလီၿပည္သို႕ ဆယ္မိုင္ခန္႕ေ၀းေသာ ခရီးကို ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ႕ေလသည္။ ဘုရားရွင္ၾကြခ်ီေတာ္မူရာ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ဘုရားမင္းၿမတ္ ႏွင္႕တကြ မွဴးၾကီးမတ္ရာ၊ သူေဌးသူၾကြယ္၊ ၿပည္သူလူထုတို႕သည္ ေရႊထီး၊ ေငြထီး၊ ပတၱၿမားထီး မ်ားၿဖင္႕ အထပ္ထပ္ဆင္႕ကာ ပူေဇာ္ခဲ႕ၾကေလသည္။ ထီးအေပၚထီးမ်ားဆင္႕ကာ ပူေဇာ္ၾကၿခင္းၿဖစ္သည္။ ထိုသို႕ ၾကီးက်ယ္ခန္းနားစြာ ပူေဇာ္ၿခင္းကို အၾကိမ္ၾကိမ္ ခံေတာ္မူခဲ႕ရေလသည္။
ထို႕ေနာက္ ခုနစ္၀ါေၿမာက္ ၀ါဆိုမည္႕ ၀ါတြင္းကာလတြင္ ဘုရားရွင္သည္ တာ၀တိံသာ နတ္ၿပည္သို႕တက္ကာ ၀ါကပ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ နတ္ဘ၀ေရာက္ေနသည္႕ (သိဒၶမင္းသားဘ၀ မယ္ေတာ္) နတ္သားကို ေက်းဇူးဆပ္သည္႕ ေနၿဖင္႕ အဘိဓမၼာ တရားတို႕ကို ေဟာေတာ္မူေနခဲ႕ေလသည္။ ၀ါတြင္းသံုးလ ေၿမာက္၍ ၀ါကၽြတ္ကာလတြင္ လူ႕ၿပည္သို႕ ၿပန္လည္ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ႕ေလသည္။ ထိုေန႕သည္ သီတင္းကၽြတ္လၿပည္႕ေန႕ ညၿဖစ္သည္။ ထိုသုိ႕ နတ္ၿပည္မွ လူ႕ၿပည္သို႕ ၿပန္လည္ ဆင္းသက္ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲကစဥ္က မေရမတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားၿပာလွသည္႕ လူေပါင္းမ်ားစြာတို႕သည္ သကၤပၸနဂိုၿပည္မွ ေစာင္႕ကာ ဘုရားကို ၾကိဳဆိုဖူးေၿမာ္ေနခဲ႕ၾက၏။ မ်ားၿပားလွေသာ နတ္ၿဗဟာၼတို႕သည္ ဘုရားရွင္ကို လိုက္ပါပို႕ေဆာင္ခဲကၾကေလသည္။ ေရႊေစာင္းတန္း၊ ေငြေစာင္းတန္း၊ ပတၱၿမားေစာင္းတန္း တည္းဟူေသာ ေစာင္းတန္းသံုးသြယ္ကို ဖန္ဆင္းကာ ဘုရားရွင္အားပူေဇာ္ခဲ႕ၾကေလသည္။ ေရႊေစာင္းတန္းႏွင္႕ ေငြေစာင္းတန္း ၿခံရံလ်က္ ပတၱၿမားေစာင္းတန္းမွ လူ႕ၿပည္သို႕ၿပန္လည္ ဆင္းသက္ေတာ္ မူလာသည္႕ ဘုရားရွင္ကို မေရမတြက္ႏို္ငသည္႕ နတ္ၿဗဟၼာတို႕သည္ အထူးထူးေသာ ပူေဇာ္သကၠာရမ်ိဳးစံု တို႕ၿဖင္႕ ပူေဇာ္ခဲ႕ၾကေလသည္။ ေကာင္းကင္မွ ပန္းပြင္႕မ်ား ၾကဲၿဖန္႕ပူေဇာ္ၾကသည္မွာ ပန္းမိုးမ်ား ရြာခ်သကဲ႕သို႕ ၿဖစ္၏။ ေၿမၿပင္တြင္ ဒူးဆစ္ၿမဳပ္ေလာက္ေအာင္ ပန္းေမြ႕ရာတို႕ ၿပည္႕လွ်ံသြားခဲ႕ေလသည္။ ေကာင္းကင္တြင္ နတ္ၿဗဟၼာမ်ား၊ ေၿမၿပင္တြင္လူပရိသတ္မ်ား ၿခိမ္႕ၿခိမ္႕သဲသဲ ပူေဇာ္ခဲ႕ၾကေလ၏။ ထိုသို႕ ၿမတ္စြာဘုရား နတ္ၿပည္မွ ၾကြလာခ်ိန္တြင္ နတ္ၿဗဟၼာမ်ားလူအမ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ပူေဇာ္ခဲ႕သည္႕ ၿမင္ကြင္းသည္ အလြန္တရာ ထူးၿခားအံ႕မခန္း ၿဖစ္ၿပီး ၾကည္ႏူးစရာ၊ ၾကည္ညိဳစရာ၊ အားက်စရာ ေကာင္းလြန္းလွ၏။ ဖူးၿမင္ေနၾကရသည္႕ သံုးယူဇနာ အက်ယ္အ၀န္းမွ လူတို႕ သည္ ဘုရားရွင္၏ အၿဖစ္ကို အားက်ၾကည္ညိဳလြန္းသည္႕ သဒၶါတရားၿဖင္႕ အားလံုး ဘုရားဆုကို ပန္မိၾကသည္ အထိၿဖစ္၏။ ထိုသို႕ စၾကာ၀လာ တိုက္တစ္ေသာင္းထြန္းလင္း ရိုက္ခတ္သြားေစေအာင္ ၾကီးက်ယ္ခန္းနား စြာ အပူေဇာ္ ခံေတာ္မူခဲ႕ရၿခင္းသည္ ဘုရားအေလာင္း ႏုစဥ္အခါက ၿပဳၿပင္ ပူေဇာ္ခဲ႕ဖူးသည္႕ ကုသိုလ္ေလးသည္လည္း ၾကီးစြြာေသာ အေၾကာင္းတရား တစ္ခု ၿဖစ္ခဲ႕ေၾကာင္းႏွင္႕ ထိုကုသိုလ္၏ ေထာက္အပံ႕သည္လည္း ၾကီးမားစြာ ပါ၀င္ေနခဲ႕ေၾကာင္းကို ဘုရားရွင္က ၿပန္လည္ မိန္႕ဟေတာ္မူခဲ႕ေလသည္။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္တို႕သည္ ကုသိုလ္ေကာငး္မွဳမ်ိဳးစံုတို႕ကို အလ်ဥ္းသင္႕သလို အခ်ိန္အခါ မေရြး စဥ္ဆက္မၿပတ္ ပါရမီေၿမာက္ၿဖည္႕က်င္႕ ေတာ္မူၾကသည္ဟုလည္း ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္ တို႕၌ ပါရွိေလသည္။ ကုသိုလ္ေကာငး္မွဳမွာ အမ်ိဳးမ်ားစြာရွိပါသည္။ ၄င္းတို႕အနက္ ထာ၀ရကုသိုလ္တို႕ကိုမူ အလ်ဥ္းသင္႕တိုင္း အထူးဦးစားေပးေရြးခ်ယ္၍ ၿဖည္႕က်င္႕သင္႕၏။ ထာ၀ရကုသိုလ္ အမွဳတို႕တြင္ အဓိကအားၿဖင္႕ (၇)မ်ိဳး ခြဲၿခားထားေလ၏။
၁။ ဥယ်ဥ္ပန္းမန္ၿပဳလုပ္၍ လွဴၿခင္း
၂။သစ္ပင္၊ ၀ါးပင္ၾကီးမ်ားကို အရိပ္အၿဖစ္ စိုက္လွဴၿခင္း၊
၃။ လမ္းေဖာက္၊ လမ္းၿပင္၍ လွဴၿခင္း၊
၄။ တံတားေဆာက္လုပ္ကာလွဴၿခင္း။
၅။ေရအိုးစင္ စသည္႕ေ၇ကုသိုလ္ၿပဳၿခင္း။
၆။ေရတြင္းေရကန္ တူးေဖာ္လွဴဒါန္းၿခင္း
၇။ေက်ာင္း၊ ဇရပ္၊ေစတီ၊ ပုထိုးေတာ္ တို႕ေဆာက္လုပ္တညထားကာ လွဴဒါန္းၿခင္းဟူ၍ မွတ္သားခဲ႕ရဖူးပါသည္။
ေဂါတမဘုရားရွင္ ငယ္စဥ္ ႏုစဥ္တစ္ဘ၀က ပေစၥကဗုဒၶါ၏ ( အရုိးအိုး) ဓါတ္ေတာ္ ေစတီပ်က္ကေလးကို ၿပဳၿပင္ ပူေဇာ္ခဲ႕သည္႕ ကုသိုလ္သည္ ထာ၀ရကုသိုလ္ စာရင္း၀င္ၿဖစ္သည္။ ထာ၀ရကုသိုလ္သည္ ထိုကုသိုလ္အလုပ္၊ ကုသိုလ္ပစၥည္းတည္တံ႕ ေနသေလာက္ ကုသိုလ္ ကံစြမ္းအားတို႕ အထပ္ထပ္ရရွိေနသည္ဟုလည္း (ေယ်ဘုယ်မွ်) နားလည္မွတ္သားဖူးပါသည္။
ယခု ကၽြန္ေတာ္တင္ၿပလိုသည္မွာ ဒါန၊ ကုသိုလ္တို႕ကို (လုပ္အားဒါနပင္ၿဖစ္ေစ) ေစတနာ၊ သဒၶါတရား၊ အသိဥာဏ္ပညာတို႕ စံုညီစြာၿဖင္႕ ၿဖည္႕က်င္႕ေပးခဲ႕ပါလွ်င္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာေရာ၊ သံသရာမွာပါ အၾကိမ္ၾကိမ္မွ် ၾကီးက်ယ္စြာ ေကာင္းက်ိဳးေပးတတ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ကို သိေစလိုၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။
ထိုက္သင္႕သည္႕ ကို္ယ္က်င္႕သီလကို အေၿခခံ၍ ၿပဳေသာဒါန၊ ကုသိုလ္တို႕သည္ အက်ိဳးေပး ၾကီးက်ယ္တတ္ေၾကာင္း ဗုဒၶဓမၼစာေပတို႕တြင္ အတိအက် ၿပဆိုထားပါသည္။ ဆရာေတာ္၊ သမားေတာ္ တို႕ကလည္း တိက်စြာ ၿပန္လည္ေဟာဆိုထားၾကၿပန္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ပုထုဇဥ္မွ်သာ ၿဖစ္သည္႕ သာမာန္တို႕ဘ၀တြင္ ယၾတာအၿဖစ္ ( မေကာင္းက်ိဳးပေပ်ာက္၍ ေကာင္းက်ိဳး ေရာက္ေစရန္ ရည္စူး၍) ၿပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္တို႕ကိုပင္ ေစတနာ၊ သဒၶါထက္သန္စြာႏွင္႕ (ဥာဏ္ၿဖင္႕ယွဥ္ၿပီး) ေကာငး္မြန္ရိုေသစြာၿပဳသင္႕လွပါသည္။ ယၾတာဟုသာမာန္မွ် မၿပဳသင္႕။ တရိုတေသ တေလးတစား ၿဖင္႕ ေကာင္းမြန္ရိုေသစြာ ၿပဳက ကုသိုလ္ကံေၿမာက္ကာ ေကာငး္က်ိဳးခံစားရေပမည္။
တံတားေဆာက္ၿခင္း၊ တံတားၿပဳၿပင္ၿခင္း၊ လမ္းၿပင္ၿခင္း၊ လမ္းခင္းၿခင္း၊ လမ္းမွာ တံၿမက္လွဲၿခင္း၊ ဘုရားရင္ၿပင္ တံၿမက္လွဲၿခင္း၊ ေကာ်င္းဆာက္ ဘုရားတည္ေသာ ေနရာတို႕တြင္ တတ္ႏို္င္သမွ် လွဴၿခင္း၊ လုပ္အားဒါန လွဴၿခင္း၊ ေရလွဴၿခင္း၊ ဆြမ္းကပ္လွဴၿခင္း၊ သကၤန္း၊ ထီး၊ ဖိနပ္လွဴၿခင္းတို႕မွ အစ သ္စပင္စိုက္ၿခင္း၊ သ္စ္ပင္ ၿပဳၿပင္ၿခင္း၊ ေညာင္ေထာက္ၿခင္း၊ ငွက္လႊတ္ၿခင္း၊ ငါးလႊတ္ၿခင္း၊ ဒုကၡိတမ်ားကို တတ္ႏို္င္သမွ် စြန္႕ၾကဲလွဴဒါန္းၿခင္း စသည္႕ အလွဴဒါန ကုသိုလ္တို႕ကို အလ်ဥ္းသင္႕သလို ၿပဳလုပ္ေပးၿခင္းၿဖင္႕ မိမိ၏ ကုသိုလ္ကံတို႕ကို ၿမွင္႕တင္ေပးနသင္႕၏။ ထိုသုိ႕ေသာအလွဴ ဒါနကိုသိုလ္ စြမ္းအားတို႕ေၾကာင္႕ ဒုကၡရန္ေဘးတို႕မွ လြတ္ေၿမာက္ၾကသူ၊ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေၿမာက္ ၾကသူမ်ားစြာရွီေနခဲ႕ေၾကာင္းကိုလည္း လက္ေတြ႕သာဓကၿဖစ္စဥ္မ်ား ၊ စာေပက်မ္းဂန္မွ မွတ္တမ္းမ်ား မ်ားစြာရွိ ေနခဲ႕ပါသည္။
ကံဇာတာညံ႕ၿခင္းကို ကုသိုလ္ေကာငး္မွဳ အလုပ္မ်ားစြာၿဖင္႕သာ ၿပဳၿပင္ႏိုင္၏။ ထုိကုသိုလ္တို႕သည္ ထာ၀ရ ကိုသုိလ္ၿဖစ္က ပိုၿပီးစြမ္းအားၾကီးမားတတ္ၾက၏။ ေက်ာင္းဇရပ္၊ ေဆးရံု၊ ဓမၼာရံု၊ လူအိုရံု၊ တရားရိပ္သာ စသည္႕ ေနရာတို႕တြင္ ဆြမ္းအတြက္၊ ေရအတြက္၊ အစာအာဟာရအတြက္ ေငြပေဒသာ အၿဖစ္ထည္႕၀င္ စိုက္လွဴၿခင္းသည္လည္း ထာ၀ရ ကုသိိုလ္ပင္ ၿဖစ္သည္။
ထို႕ၿပင္ ေန႕စဥ္ ဆြမ္းေတာ္ကပ္ၿခင္း၊ ေရေတာ္ကပ္ၿခင္း၊ ပန္းေတာ္ကပ္ၿခင္း၊ ဆြမ္းေလာင္းလွဴၿခင္း၊ ပန္းေတာ္ကပ္ၿခင္း၊ ပရိတ္ေတာ္ ပဌာန္းေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္တို႕ ပြားထံုၿခင္း တုိ႕ကို အာစိဏၰကံ ေၿမာက္ေအာင္ ေန႕စဥ္ ၿဖည္႕က်င္႕ေပးၿခင္းၿဖင္႕လညး္ မိမိတို႕၏ ကံဇာတာ (ကုသိုလ္ကံ) တို႕ကို ၿမွင္႕တင္ ေပးႏိုင္၏။
ယၾတာအၿဖစ္ေဆာက္ရြက္တာပင္ ၿဖစ္ေစ အလွဴဒါန၊ ကုသိုလ္ေရးအလုပ္တစ္ခု အၿဖစ္ က်က်နနၿပဳသင္႕သည္ တရိုတေသၿပဳသင္႕သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ခံယူထား၏။
ၾကီးက်ယ္ေသာ ေစတနာ၊ ၾကီးက်ယ္ေသာ သဒၶါတရားတို႕ကို အေၿခခံကာ အသိဥာဏ္ ပညာၿဖင္႕ က်နေသခ်ာစြာ၊ ရိုေသစြာၿဖည္႕ဆည္းေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳတို႕သည္ ( အလွဴဒါန ပစၥည္း၊ ကုသိုလ္အလုပ္ေသးငယ္သည္ပင္ၿဖစ္ေစ) ပစၥကၡ ဘ၀မွာေရာ၊ သံသရာမွာပါ ၾကီးက်ယ္စြာ ေကာင္းက်ိဳးေပးတတ္ေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားမိသမွ်၊ လက္ခံယံုၾကည္ထားသမွ်ကို ပရိတ္သံထံ ေစတနာ ေရွ႕ထား၍ ေရးသားတင္ၿပလို္က္ရပါသည္။
(ေနလ ဂ်ာနယ္ အမွတ္ ၃၃၈ မွ စာေရးသူ သက္ႏွင္းေဆြ (ပုပၸါး) ၏ ထာ၀ရအလွဴ ထာ၀ရကုသိုလ္ ေဆာင္းပါးကို ေဖာ္ၿပၿခင္းၿဖစ္သည္)
http://lovelove1349.multiply.com
--
No comments:
Post a Comment