by Han Thit Nyeim on Friday, January 4, 2013 at 7:24am ·
ၿပီးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါး ဟာသ ပေဟဠိ (၁) မွာ ေတြးလိုက္ရယ္လိုက္ ျဖစ္ေစမယ့္ ပေဟဠိေတြကို စုေဆာင္းေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
အဲဒါေတြ ေျပာရင္း ငယ္ငယ္က သႀကၤန္ေရပက္ခံလည္ရင္း ၾကားခဲ့တဲ့ သံခ်ပ္ေလးေတြကို ျပန္သတိရမိပါေသးတယ္။ ဘယ္တုန္းက ဘယ္သူေတြ စၿပီး ထြင္ခဲ့တယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။
ၾကားလိုက္ရရင္ျဖင့္ မရယ္ဘဲကို မေနႏိုင္ပါဘူး။အပ်ိဳပိန္ပိန္ ေရမစိမ္နဲ႔ ...(သံၿပိဳင္ဆို) အီၾကာေကြး ... အီၾကာေကြးအပ်ိဳဝဝ ေရမခ်နဲ႔ ...(သံၿပိဳင္ဆို) မုန္႔ဖက္ထုပ္ ... မုန္႔ဖက္ထုပ္အေမ႔ေခြ်းမ ေပ်ာက္လို႔ရွာ ...(သံၿပိဳင္ဆို) ေတြ႔ၿပီ .. ေတြ႔ၿပီ .. သူပဲ .. သူပဲနီနီရဲရဲ ျပဲျပဲႀကီး...(သံၿပိဳင္ဆို) ဖရဲသီး ... ဖရဲသီးအေမႊးဖြားနဲ႔ အရိုးရွည္ ...(သံၿပိဳင္ဆို) စားလုိက္စမ္းပါ ... ေျပာင္းဖူး .. ေျပာင္းဖူးမည္းမည္းႀကီးနဲ႔ အေပါက္ပါ ...(သံၿပိဳင္ဆို) ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ... ဘုန္းႀကီး သပိတ္မည္းမည္းႀကီးနဲ႔ အရိုးရွည္ ...(သံၿပိဳင္ဆို) ေဆာင္းလိုက္စမ္းပါ ... ထီးေကာက္ .. ထီးေကာက္အလံုးႀကီးၿပီး အေပါက္လွတာ(သံၿပိဳင္ဆို) ဟိုေကာင္မေလး ေရအိုး ေရအိုးအေခ်ာင္းႀကီးက ေရထြက္ရင္(သံၿပိဳင္ဆို) မေၾကာက္ပါနဲ႔ ေရျပြတ္ ေရျပြတ္
အဲဒါကေတာ့ ပေဟဠိဆန္ဆန္ သံခ်ပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လို အေတြးေတြနဲ႔ မ်ား ေရးခဲ့တယ္ မသိဘူး ၾကားမိတိုင္း ရယ္ခ်င္ေနမိေလာက္ေအာင္ကို ရသေျမာက္ပါတယ္။
ဒီတစ္ခါမွာေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးထဲက ဆင္တူရာ ပေဟဠိမူကြဲေလးေတြကို ေရြးႏုတ္ၿပီး ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ရွင္သန္ရာ ေဒသကိုလိုက္ၿပီး နားယဥ္ေအာင္၊ မ႐ိုင္းေအာင္ ေျပာင္းလဲ ေျပာဆိုရာကေန ပေဟဠိမူကြဲေတြလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိခဲ့ပါတယ္။
အေမး။ ။ အျဖဴေပၚ အနီတက္ အျဖဴအရည္ထြက္
အေမး။ ။ မေရႊဝါ ကိုယ္ေတာ္ေတြ႕ခါမွ ျဖဴေဖြးသည့္ သူ႔ခႏၶာ ပ်က္ေၾကြရရွာ
အေျဖ။ ။ ဖေယာင္းတိုင္
အေမး။ ။ ငစိမ္းေပၚ ငျဖဴတက္၊ ငနီလာမွ ေသြးေတြထြက္
အေမး။ ။ အစိမ္းေပၚ အျဖဴတင္၊ အဖန္လာမွ နီေရာင္ဆင္
အေျဖ။ ။ ကြမ္းရြက္၊ ထံုးျဖဴ၊ ရွားေစး (ကြမ္းယာ)
အေမး။ ။ ငစိမ္းေပၚ ငျဖဴတက္၊ ငလံုးႏွက္ေတာ့ ေသြးထြက္တယ္
အေျဖ။ ။ ကြမ္းရြက္၊ ထံုးျဖဴ၊ ကြမ္းသီး (ကြမ္းယာ)
အေမး။ ။ သူ႔ထဘီဆြဲခၽြတ္၊ သူ႔အေမႊးဆြဲႏုတ္၊ အေစ့ေတြငုတ္တုတ္
အေမး။ ။ တစ္ဆုပ္ကယ္သာသာ၊ တစ္ထြာရယ္ျပင္းျပင္း၊ အပတ္ကိုျဖဲလို႔ အေမႊးကိုႏုတ္၊ အလယ္ေကာင္မွာ အေစ့ေတြငုတ္တုတ္
အေမး။ ။ ငယ္စဥ္က ဆံပင္ျဖဴ၊ ႀကီးလာမူ ဆံပင္နက္၊ တစ္သက္လံုးကေလးထိန္းလ်က္
အေမး။ ။ ပါဝါျခံဳ လံုပါဘိ၊ ဆံၿမိတ္ခ် လွပါဘိ၊ ေက်ာက္တန္းစီ ညီပါဘိ
အေျဖ။ ။ ေျပာင္းဖူး
ေမး။ ။ ဖူးခနဲေထာင္၊ ေဖာင္ခနဲရဲ၊ ရဲရဲနဲ႔ တြဲလြဲဆြဲ
ေမး။ ။ ဖူးခနဲေယာင္၊ ေထာင္ခနဲထ၊ အာလံရဲ တြဲလဲက်
ေမး။ ။ နီတာရဲ တြဲလဲက်
ေျဖ။ ။ ငွက္ေျပာဖူး
ေမး။ ။ ျခံဳၾကားထဲက မင္းကုသ၊ ေခါင္းေပါင္းစႏွင့္ထ
ေမး။ ။ အသီးေပၚ အပင္ေပါက္ ေျခေထာက္တစ္ေခ်ာင္းေထာက္
ေျဖ။ ။ နာနတ္သီး
ဒီတစ္ေခါက္ ေဆာင္းပါးမွာေတာ့ လူ႔ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းေတြ၊ ခႏၶာဇီဝ ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပေဟဠိေတြကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ လူဆိုတာက အင္မတန္မွ ဉာဏ္သြားတဲ့ သတၱဝါေတြဆိုေတာ့ "လူ" ဆိုတာကိုလည္း ျပန္ၿပီး ပေဟဠိ ဖြက္လိုက္ပါေသးတယ္။
အေမး။ ။ နံနက္ခ်ိန္ ေျခေလးေခ်ာင္း၊ ေန႔လယ္မွာ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္း၊ ညေနေရာက္ေတာ့ ေျခသံုးေခ်ာင္း
အေျဖ။ ။ လူ
ဆိုလိုတာက နံနက္ေနထြက္ခ်ိန္လို႔ တင္စားရႏိုင္တဲ့ လူ႔ဘဝရဲ႕ ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ လူဟာ ေလးဘက္ေထာက္သြားရၿပီး၊ ဘဝအလယ္ဆိုတဲ့ ေန႔လယ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းျဖင့္ သြားရျပန္ပါတယ္။ အိုမင္းရင့္ေရာ္လာတဲ့ ဘဝေနဝင္ခ်ိန္မွာေတာ့ ေတာင္ေဝွးကို အေဖာ္ျပဳလို႔ ေျခေထာက္သံုးေခ်ာင္းနဲ႔ သြားရတာကို တင္စားေျပာဆိုထားတာပါ။
လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ရဲ႕ ေတးထပ္တစ္ပုဒ္ကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီေတးထပ္မွာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕ ျဖစ္စဥ္သဘာဝကို လွပစြာ တင္စားေရးဖြဲ႕ထားတာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အပ်ိဳေဖာ္ ရြယ္မေစ့ခင္ကငယ္ဓေလ့ ေဂါရီဘယ္အေလ့ ေလာကီကိုေဇာ မသီခင္ကစံပယ္ခက္ ႏွစ္စံုပင္မွာမငံုခင္တုန္းက အစ။ပန္းဒြါရ ဆင့္စီငယ္မပြင့္မီကာလက်င့္ဝသီ စာဂနဲ႔ခါ ပထမအရြယ္ငယ္သြားေတြ ေႂကြမလဲခင္ကေမအၿမဲ ခ်စ္ဖို႔ႀကံရြယ္။ကေလးစိတ္ ဓာတ္မျပယ္ခပ္ငယ္ငယ္ စာမတတ္ခင္ကကညာနတ္ ေတာင္းဆုေပြလီေကာင္းမႈေစတီစိတ္မွန္းနဲ႔ ေမေက်ာက္ခ်ီသည္ေသြေဖာက္ၿပီ ႏိုင္ဘူးဖ်ာ့ေလး။ ။
"စံပယ္ခက္ ႏွစ္စံုပင္မွာ မငံုခင္တုန္းက အစ"... "ပန္းဒြါရ ဆင့္စီငယ္ မပြင့္မီကာလ" ဆိုတဲ့ အပိုဒ္ေတြမွာ ကေနာင္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးကို ခ်စ္မိတဲ့ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ မင္းသမီးရဲ႕ အ႐ိုင္းကို အယဥ္ျဖစ္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕ဖန္တီးသြားတာေတြကို ေတြ႕ႏိုင္မွာပါ။
မုဒုလကၡဏဇာတ္တြင္ တြင္းသင္မင္းႀကီးသည္ ဇာတ္ေဆာင္ မုဒုလကၡဏ မိဖုရားႀကီး၏ ႏႈတ္ခမ္းအား ေအာက္ပါအတိုင္း...
"ႏိႈင္းဆတူတမ္း၊ ႏႈတ္ခမ္းထြာမြတ္၊ ကြမ္းမစြတ္လည္း၊ တြတ္တြတ္လွ်ံေမာင္း..."
ဟူ၍ေရးဖြဲ႕ခဲ့ၿပီး တစ္ဖန္ ရင္သားကိုလည္း...
"ႏွစ္ဆူလဝန္း၊ ဝိေဒကၽြန္းက၊ ေပၚထြန္းေသာ့ေယာင္၊ ေရႊနန္းေခ်ာင္ဝယ္၊ အေရာင္ေပါင္းစု၊ ေစာမုဒု၏။ ဖြံ႔ႏုပ်ဳိ႕ပ်ဳိ႕၊ ေရႊရင္စို႔ကို..."
ဟူ၍ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ျပန္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဘက္ေခတ္အေခၚဆိုရင္ေတာ့ ဘလိုင္းႀကီး ျဖဲမ႐ိႈးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ပါးပါးေလး လွပ္ၿပီး ကလိျပတဲ့ သေဘာေပါ့ဗ်ာ။
ခုေလာက္ဆိုရင္ျဖင့္ ကိုယ္ခႏၶာ၊ ကိုယ္ခႏၶာျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ပေဟဠိေတြရဲ႕ သေဘာကို ရိပ္စားမိၿပီမို႔ အနည္းငယ္ ျမည္းစမ္းေျဖဆို ၾကည့္ရေအာင္ဗ်ာ။ ေမးခြန္း အမ်ားစုကို "ျမားနတ္ေမာင္ ပေဟဠိ" စာအုပ္ထဲကေန ကိုးကားထားတာျဖစ္ပါတယ္။ စဥ္းစားရလြယ္ေအာင္ သဲလြန္စ ေပးလိုက္ပါမယ္။ အမ်ားစုက ကိုယ္ခႏၶာ အေပၚပိုင္းနဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါတယ္။ ေအာက္ပိုင္းနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ မပါေသးပါဘူး။ မေျဖႏိုင္လို႔လည္း စိတ္ဓာတ္မက်ပါန႔ဲ႔။ အေျဖေတြကို ေဆာင္းပါးရဲ႕ ေအာက္ဆံုးမွာ ထည့္ေပးထားပါတယ္။
ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား
၁) ေသတၱာကေလး တစ္ထြာေလာက္ အေပါက္ ခုႏွစ္ေပါက္
၂) ကန္ထက္မွာ ျပြန္၊ ျပြန္ထက္မွာ ပတၱျမားလံုး၊ ပတၱျမားလံုးထက္မွာ ျပင္၊ ျပင္ထက္မွာေတာ၊ ေတာထက္မွာ က်ား။
၃) ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ မျမင္ၾက။
၄) အပင္ႏြဲ႕ေႏွာင္း အသီးေဖာင္းေဖာင္း မစားေကာင္း
၅) သူ႔အပင္က တ႐ံုးႀကီး၊ သူ႔အသီးက တစ္လံုးတည္း
၆) ထုလို႔မျပား၊ ေထာင္းျငားမေၾက၊ ရာကုေဋပြား၊ လူ႔ထိပ္ဖ်ား
၇) ၾကံမည္းတစ္႐ံု၊ ခုတ္မကုန္
၈) ပတၱျမားႏွစ္လံုး ၾကားကလာ၊ ဧရာမေတာင္မင္း၊၊ အနားကို တစ္ခါေရာက္၊ လူေသာက္တဲ့တြင္း
၉) ေရကန္ကေလးေတြ ၾကည္ၾကည္၊ ဆူးပင္ကေလးေတြ စီစီ
၁၀) ေရအိုင္စိမ့္စမ္း၊ ဆိပ္ကမ္းသာယာ၊ ဆူးခက္ကေလးေတြကာ
ကိုယ္ခႏၶာ ျဖစ္စဥ္မ်ား
၁၁) မင္းသားငျဖဴ ထြက္ေတာ္မူ၊ ရန္သူငါးေယာက္ ဖမ္းဖို႔ေရာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ေသာသူ ဖမ္းလို႔ယူ
၁၂) ငါးေယာက္က သယ္၊ သံုးဆယ္က ေထာင္း၊ ဖ်ာႀကီးနဲ႔ လိပ္၊ ဂူႀကီးထဲသြင္း
၁၃) ႏွစ္ေယာက္က ျမင္၊ ငါးေယာက္က ခူး၊ သံုးဆယ္က စား၊ တစ္ေယာက္တည္းက အရသာခံသည္
၁၄) ေတာင္ႏွစ္လံုးၾကားမွာ ဖိုးသူေတာ္ႏွစ္ပါး ထြက္ေပၚလာသည္။ လူမည္းႀကီး ငါးေယာက္က ဆြဲပစ္သည္
ဒီတစ္ေခါက္ေတာ့ စာရွည္သြားၿပီမို႔ ဒီမွာပဲ ရပ္ပါရေစ။ ေနာက္ေဆာင္းပါး အပိုင္း (၃)မွာ အနည္းငယ္ က်န္ေသးတဲ့ ပေဟဠိေတြ အေၾကာင္းကို ဆက္လက္တင္ဆက္သြားပါဦးမယ္။ စကားမစပ္ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုက အဲဒီေခတ္က စကားထာေတြအရ အဲတုန္းက လူေတြေခါင္းမွာ သန္းေတြ၊ သန္းဥေတြ အေတာ္ေပၚမယ္လို႔ ထင္မိပါရဲ႕။ (Head & Shoulder တို႔ ဘာတို႔ မေပၚေသးလို႔ျဖစ္မယ္)
ေမတၱာျဖင့္
ဟန္သစ္ၿငိမ္
===========================================
၁) လူ႔ဦးေခါင္း ေရွ႕ပိုင္း (မ်က္စိ ၂ေပါက္၊ နား ၂ေပါက္၊ ႏွာေခါင္း ၂ေပါက္၊ ပါးစပ္ ၁ေပါက္၊ စုစုေပါင္း ၇ေပါက္)
၆) ဆံပင္
၁၁) ႏွပ္ညႇစ္ျခင္း (မင္းသားငျဖဴ = ႏွပ္၊ ရန္သူငါးေယာက္ = လက္ငါးေခ်ာင္း၊ ႏွစ္ေယာက္ေသာသူ = လက္မႏွင့္ လက္ညႇိဳး)
၂) လူ႔ဦးေခါင္း တစ္ခုလံုး (ကန္ = ပါးစပ္၊ ျပြန္၊ ႏွာေခါင္းေပါက္၊ ပတၱျမားလံုး = မ်က္စိ၊ ျပင္ = နူး၊ ေတာ = ဆံပင္၊ က်ား = သန္း)
၇) ဆံပင္
၁၂) အစာစားျခင္း (ငါးေယာက္ = လက္ငါးေခ်ာင္း၊ သံုးဆယ္ = သြားမ်ား၊ ဖ်ာ = လွ်ာ၊ ဂူ = အာခံတြင္း)
၃) မ်က္စိႏွစ္လံုး
၈) ပါးစပ္ (ပတၱျမားႏွစ္လံုး = မ်က္စိ၊ ဧရာမေတာင္မင္း = ႏွာေခါင္း၊ လူေသာက္တဲ့တြင္း = ပါးစပ္)
၁၃) အစာစားျခင္း (မ်က္စိႏွစ္လံုးက ျမင္၊ လက္ငါးေခ်ာင္းက ခူး၊ သြားဆံုးဆယ္က စား၊ လွ်ာက အရသာခံသည္)
၄) ဆံပင္ႏွင့္သန္းဥ
၉) မ်က္လံုးႏွင့္ မ်က္ေတာင္မ်ား
၁၄) ႏွပ္ညႇစ္သည္ (ေတာင္ႏွစ္လံုးၾကား = ႏွာေခါင္းႏွစ္ေပါက္၊ ဖိုးသူေတာ္ႏွစ္ပါး = ႏွပ္၊ လူမည္းငါးေယာက္ = လက္ေခ်ာင္းမ်ား)
၅) ဆံပင္ႏွင့္ ဆံထံုး (ေသွ်ာင္)
၁၀) မ်က္လံုးႏွင့္ မ်က္ေတာင္မ်ား
ကိုးကား၊ မွီျငမ္း
ျမန္မာ့႐ိုးရာ စကားထာမ်ား၊ ၾကည္ဦး
ျမားနတ္ေမာင္ ပေဟဠိ (၁၊ ၂)၊ လြဏ္းေမာင္
ကလ်ာမိမိမုန္း၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ
ခရီးေဆာင္ ျမန္မာအဘိဓာန္၊ ျမန္မာစာအဖြဲ႕ ဦးစီးဌာန
Related Posts:
--
Posted By Blogger to လူဗိုလ္ဟူသည္ ... at 1/04/2013 10:43:00 PM
No comments:
Post a Comment